Zeměpisný projekt Glóbus

Na konci minulého roku v listopadu jsme začali projekt se zaměřením na vytvoření glóbusu. Na projektu se podílely obě paralelní třídy, jen každá třída na svém projektu pracovala jiným způsobem. Projekt byl velmi pracný a děti jej dokončily /v některých případech s úžasným výsledkem/ až v únoru tohoto roku.
Třída 6.B vytvářela glóbus s pomocí polystyrénových koulí, temperových barev, dřevěného podstavce pro umístění zemské osy, na které glóbus byl upevněný tak, aby bylo možné simulovat rotaci Země. Většina dětí pracovala formou nalepení obrysu kontinentů na podklad a dotvoření temperovými barvami. Zuzanka Polzerová šla cestou nejsložitější, tupování plochy kontinentů pomocí houbičky bez podkladu obrysu kontinentů. Vše ve vlastní režii dětí a v co největší korelaci se skutečností. K práci mohly děti používat atlas, aby glóbusy byly vytvořeny v co nejreálnější podobě.
Třída 6.A vytvářela glóbus jinou netradiční a velmi pracnou technikou kašírování. V prvním kroku pomocí disperzního lepidla a novin, na polystyrénových koulích větších velikostí, vytvořily 3D plochy povrchu Země. Tento druh postupu byl i časově náročnější, protože jednotlivé plochy bylo nutné nechat do následujících hodin zaschnout. Po vytvarování požadovaného 3D efektu teprve děti přistoupily opět k různým technikám vytvoření kontinentů.
Jednalo se tedy o širokospektrální projekt, kdy děti musely zapojit nejen svoji kreaci, dovednost, komunikaci, spolupráci, cit pro detail, ale také dát vše do souvislostí s informacemi o velikosti a poloze jednotlivých kontinentů, kdy pomůckou jim byl školní atlas.
Zároveň s pomocí atlasu nejen umístily kontinenty co nejpravdivěji do modelu, ale také se snažily temperovými barvami vyznačit a kreativně vystínovat i povrch Země v reálných barvách používaných na mapě či glóbusech.
Vedoucí dlouhodobého projektu: Mgr. Jindřiška Horáková