Přijímací řízení 2025
V letošním školním roce se budou podávat přihlášky na střední školy v termínu
od 1. do 20.2.2025 přes elektronický systém DIPSY třemi možnými způsoby:
- Elektronicky (s ověřenou elektronickou identitou – Mobilní klíč eGovernmentu nebo Bankovní identita).
- Podáním výpisu vytištěného z online systému.
- Podáním vyplněného tiskopisu s přílohami.
Pro 1. kolo přijímacího řízení je možné podat přihlášku až na tři střední školy, nebo tři obory v rámci jedné střední školy. Kromě tří výše zmíněných škol nebo oborů bez talentové zkoušky může uchazeč v prvním kole přijímacího řízení podat navíc až dvě přihlášky do oborů s talentovou zkouškou. Může tak v prvním kole podat dohromady až 5 přihlášek.
Pokud se žáci budou hlásit na 3 učební obory, tak nebudou skládat přijímací zkoušku a bude brán zřetel pouze na známky na vysvědčení z 8. a 9. ročníku.
Pokud bude aspoň jedna ze tří zvolených škol 4 – letá s maturitou, bude žák skládat jednotnou přijímací zkoušku z matematiky a z českého jazyka. Zkouška proběhne v termínu 11. 4. 2025 a 14.4. 2025. Žáci ji skládají dvakrát a započítává se lepší výsledek z ČJ a lepší výsledek z M spolu se známkami na vysvědčení z 8. a 9. ročníku.
Talentové zkoušky se dělají od 15.3. do 23.4. 2025.
Podrobnější informace naleznete:
https://prijimacky.cermat.cz/menu/jednotna-prijimaci-zkouska
Mgr. Jana Straškrábová
e-mail: janastr@zslednice.cz
tel: 774 716 370
Konzultační hodiny: po předchozí dohodě kdykoliv
Kariérové poradenství na naší základní škole je důležitou součástí vzdělávacího procesu a pomáhá žákům orientovat se ve svých budoucích možnostech a rozhodnutích.
Zahrnuje několik klíčových oblastí :
- Sebepoznání: Pomoc žákům pochopit jejich silné a slabé stránky, zájmy a hodnoty. Využíváme různé testy a aktivity zaměřené na sebepoznání.
- Informace o povoláních: Poskytování informací o různých povoláních, včetně požadovaných dovedností, vzdělání a pracovních podmínek. Pro žáky v různých ročnících organizujeme návštěvy odborníků z praxe nebo exkurze na středních školách v podnicích a institucích. Diskutujeme s žáky o pracovních trendech, potřebách trhu práce a možných změnách v budoucnosti.
- Rozvoj dovedností: Pomoc žákům rozvíjet dovednosti, které budou potřebovat v budoucím pracovním životě, jako jsou komunikační dovednosti, týmová práce, řešení problémů a rozhodování.
- Plánování kariéry: Podpora žáků k vytvoření plánu pro jejich budoucí vzdělávání a kariéru. To může zahrnovat stanovení cílů, plánování kroků k jejich dosažení a průběžné hodnocení pokroku.
- Podpora při volbě střední školy: Pomoc žákům při přechodu na střední školu. Žákům jsou poskytovány rady ohledně typů středních škol, výběru střední školy, poskytujeme přípravu na přijímací zkoušky nebo umožnění praxí na naší škole. Organizujeme skupinové aktivity zaměřené na výměnu zkušeností a názorů mezi spolužáky. Vedeme individuální konzultace při výběru dalšího vzdělávání nebo povolání.
- Rodičovská spolupráce: Zapojení rodičů do kariérového poradenství, předávání informací a pomoc rodičům, aby mohli podporovat své děti v jejich rozhodnutích a plánech. Pro rodiče organizujeme informační schůzky, kde se dozví o možnostech dalšího vzdělání a kariérních cestách svých dětí.
Kariérové poradenství je přizpůsobeno individuálním potřebám každého žáka a je součástí vzdělávacího plánu školy.
Tematické zahrady
Žáci 4. tříd se nedávno vydali na inspirativní návštěvu tematických zahrad vysoké školy Mendelovy univerzity v Lednici. Tento výlet byl obzvláště výjimečný, protože se zahrady nacházejí nedaleko školy, což žákům umožnilo prozkoumat místní přírodní krásy a získat nové znalosti o botanice.Po příchodu do zahrad byli žáci přivítáni odbornými průvodci, kteří je provedli různými sekcemi zahrad, […]
VIDEO – Lednická olympiáda 1. stupeň
Lednická olympiáda 1. stupeň – Sestřih z olympiády prvního stupně
Obrácený den
Po Společenském a později po Koníčkovém dnu vymysleli mí deváťáci (9. A) Obrácený den. Kdo chtěl, přišel oblečen obráceně – kluci jako děvčata a dívky jako kluci. Děvčata si toho užívala, zdá se mi, víc. Nejen oblečení, ale i vycpané svaly, legrační postoje, to vše představovalo to „silnější“ pohlaví. Kluci zase zvolili šaty, sukně, paruky, […]
Žáci 9. ročníků v dílně
Celé druhé pololetí se po škole rozléhaly zvuky řezání, bouchání a vrtání, které se ozývaly z dílny. Také šlo občas cítit spálenou kalafunu nebo cín. Důvod? Žáci 9. ročníků pracovali intenzivně na svých skupinových projektech. Zadání bylo jednoduché: Vytvořit libovolný výrobek. Jediná podmínka byla, aby týmy použily více materiálů než jenom dřevo nebo plast a aby […]