Mgr. Jana Straškrábová
e-mail: janastr@zslednice.cz
tel: 774 716 370
Konzultační hodiny: po předchozí dohodě kdykoliv
Kariérové poradenství na naší základní škole je důležitou součástí vzdělávacího procesu a pomáhá žákům orientovat se ve svých budoucích možnostech a rozhodnutích.
Zahrnuje několik klíčových oblastí :
- Sebepoznání: Pomoc žákům pochopit jejich silné a slabé stránky, zájmy a hodnoty. Využíváme různé testy a aktivity zaměřené na sebepoznání.
- Informace o povoláních: Poskytování informací o různých povoláních, včetně požadovaných dovedností, vzdělání a pracovních podmínek. Pro žáky v různých ročnících organizujeme návštěvy odborníků z praxe nebo exkurze na středních školách v podnicích a institucích. Diskutujeme s žáky o pracovních trendech, potřebách trhu práce a možných změnách v budoucnosti.
- Rozvoj dovedností: Pomoc žákům rozvíjet dovednosti, které budou potřebovat v budoucím pracovním životě, jako jsou komunikační dovednosti, týmová práce, řešení problémů a rozhodování.
- Plánování kariéry: Podpora žáků k vytvoření plánu pro jejich budoucí vzdělávání a kariéru. To může zahrnovat stanovení cílů, plánování kroků k jejich dosažení a průběžné hodnocení pokroku.
- Podpora při volbě střední školy: Pomoc žákům při přechodu na střední školu. Žákům jsou poskytovány rady ohledně typů středních škol, výběru střední školy, poskytujeme přípravu na přijímací zkoušky nebo umožnění praxí na naší škole. Organizujeme skupinové aktivity zaměřené na výměnu zkušeností a názorů mezi spolužáky. Vedeme individuální konzultace při výběru dalšího vzdělávání nebo povolání.
- Rodičovská spolupráce: Zapojení rodičů do kariérového poradenství, předávání informací a pomoc rodičům, aby mohli podporovat své děti v jejich rozhodnutích a plánech. Pro rodiče organizujeme informační schůzky, kde se dozví o možnostech dalšího vzdělání a kariérních cestách svých dětí.
Kariérové poradenství je přizpůsobeno individuálním potřebám každého žáka a je součástí vzdělávacího plánu školy.
Žáci 9. ročníků v dílně
Celé druhé pololetí se po škole rozléhaly zvuky řezání, bouchání a vrtání, které se ozývaly z dílny. Také šlo občas cítit spálenou kalafunu nebo cín. Důvod? Žáci 9. ročníků pracovali intenzivně na svých skupinových projektech. Zadání bylo jednoduché: Vytvořit libovolný výrobek. Jediná podmínka byla, aby týmy použily více materiálů než jenom dřevo nebo plast a aby […]
Angličtina u sedmáků
Výuka anglického jazyka na základních školách zahrnuje různé metody a aktivity, které mají za cíl zlepšit jazykové dovednosti žáků. Jednou z efektivních metod je práce ve skupinách, která má mnoho výhod. Umožňuje žákům procvičovat angličtinu v reálných situacích, podporuje jejich kreativitu a učí je dovednostem spolupráce. Při přípravě a uskutečnění scének na téma orientace ve […]
Projekt „Co pěstujeme po botanické stránce“
Projekt „Co pěstujeme po botanické stránce na pozemku školy v rámci pracovních činností“Někteří žáci naší školy si obdělávají svá políčka na školním pozemku a těší se, že časem ochutnají, co si sami vypěstovali. My jsme Projektem s názvem „Co pěstujeme“ posunuly tuto snahu v rámci třídy 5.B ještě do jiné zajímavé roviny. Žáci si metodou formy získávání a […]
Lednická tretra – olympiáda v atletice
18.5. a 30.5. byl na hřišti u tělocvičny velký ruch, děti z naší školy si zde připomněly, jaké to je na olympijských hrách. Tímto jsme si připomněli, že letos se budou konat v Paříži XXXIII ročník. Byl to velký projekt, děti si vymyslely a vyrobily ve VV a PČ vlajky, místo hymny si každá třída složila slogan, povídali […]