Pravěká výtvarka aneb výtvarný dějepis
Rozvíjet a posilovat mezipředmětové vazby? Vždy dobrý nápad! Propojování dějepisu a výtvarné výchovy pak vybízí k realizaci projektů, v nichž žákyně a žáci využívají poznatky nabyté v badatelsky orientované dějepisné výuce při výtvarné tvorbě. Typicky je tomu např. v šestém ročníku v rámci studia dějin pravěku. Kromě toho, že děti vytvořily jeskynní malby na základě vizuálního podnětu z online prohlídky jeskyní (španělské Altamiry a francouzské Lascaux), pokusily se též o zhotovení co nejvěrnějších kopií různých venuší z hlíny. Dominovala samozřejmě ta nejznámější, tedy Věstonická, ale někteří si jako předlohu vybrali i venuše, jejichž vystavené kopie viděli na exkurzi v pavlovském Archeoparku. Kdo chtěl, mohl si vymodelovat také keramickou nádobku a následně ji vyzdobit některou ze zdobných technik užívaných pravěkým lidem (např. tzv. šňůrová či vypíchaná keramika).
Mgr. Nikola Zavadil, Mgr. Ondřej Kellner