„Doodles“ – moderní umění
Na naší škole se v hodinách výtvarné výchovy snažíme směřovat k naplňování mnoha cílů. Využíváme a zkoušíme rozmanité výtvarné techniky, dáváme našim výtvarnicím a výtvarníkům možnost pocítit zážitek z vlastní tvorby, kterou nezapomínáme reflektovat, klademe důraz na posilování vazeb mezi výtvarkou a jinými předměty, předně dějepisem. Vlastní tvorba ovšem není předmětem každé z výtvarných hodin, občas zabrousíme i do dějin umění a jejich teorie. Poznáváme svět umění skrze díla umělců, která se učíme chápat jako mimořádnou příležitost k nahlédnutí do jejich vnitřního světa. Zjistili jsme, že jen samotné pozorování ale nestačí. Víme již, že je potřeba s dílem komunikovat a nechat ho, aby otevřelo otázky k přemýšlení. Takové otázky nám svým originálním výtvarným vyjádřením zavdal i Sam Cox, umělec, který si nechává říkat Mr. Doodle. Shlédli jsme několik videí, kde nám tento kontroverzní umělec představil konkrétní podobu svého umění. Nejednou jsem byla svědkyní toho, jak po skončení videa zůstaly dětem spadlé brady, následně se po třídě rozezněl šum a ohromené děti si rázem začaly povídat
a diskutovat. Inspirováni ojedinělými kresbami se pak jaly „doodlovat“ svůj vlastní výtvor na netradiční formát kreslicího kartonu.
Mgr. Nikola Zavadil