Distanční tělocvik
Málokterý dospělý, natož dítě, se velmi těžko přinutí cvičit sám od sebe. Navíc se velmi lehce zvykne na posedávání u počítače a polehávání u televize nebo nějakého videa. Jaké dopady to má na nejen na dítě, které nemá žádnou fyzickou činnost? Ochablost svalstva, neokysličení těla, špatná látková výměna, obezita, psychické poruchy, špatná nálada, malátnost, únava a z toho vznikají další nemoci. Také je více úrazů (neumí padat) a těžko se vyrovnává imunitní systém s nemocemi.
Dětem v dnešní době chybí přirozený pohyb, nahrazovalo se to alespoň v hodinách tělesné výchovy a ve sportovních kroužcích, ale všechno je zakázané. Naše škola má velmi pěkné zázemí, navíc máme v rozvrhu i tři hodiny týdně tělocviku, ale nesmí se☹.
Učíme tělocvik distančně, já posílám žákyním různé výzvy. Nejprve si měla děvčata zapisovat všechny své fyzické aktivity do tabulky, aby si udělala nějaký řád, to znamená mezi učení i cvičení. Mají mi posílat fotky nebo videa z procházek, z bruslení, z tancování apod. Posílám jim odkazy na videa, třeba na protahování a žákyně mi píšou, jak se po cvičení cítí a komu to v rodině doporučily nebo si mají zopakovat skákání přes švihadlo. Některé mi i děkují, že jsem jim dala nápad. Věřím, že alespoň něco dělají. Je to také i o rodičích, jak jich v tom podporují.
U technických disciplín posílám odkazy na videa (basketbal – střelba, dvojtakt, volejbal – podání, odbití míče, skok vysoký technika atd.), ve škole si to ukazujeme a vysvětlujeme, tak, aby se to alespoň naučily teoreticky a až se sejdeme budeme na to navazovat.
V tělesné výchově na II. stupni máme jednotné dresy. Každá třída si vybere svou barvu trička, v na přední straně je logo školy a na zadní straně má každý žák své jméno a oblíbené číslo.
Vždycky na podzim si objednávají noví šesťáci a ti, kteří potřebují větší nebo si chtějí třídy změnit barvu. I letos jsme si objednali, ale zatím nepoužili ☹. Přitom jsou tak pěkná.
Doufám, že tato doba už brzy pomine a tělesnou výchovu a sport povolí, toto se distančně učí velmi špatně.
Mgr. Dagmar Košťálová