Barevné experimentování
Na naší škole je propojování a posilování vzájemných mezipředmětových vazeb zcela běžnou záležitostí. Dokazujeme si, že zdánlivě nepropojitelné nakonec stejně propojit lze, a navíc přináší i docela zajímavé výsledky. Sedmáci si tímto způsobem spojili výtvarku s chemií – zkoušeli totiž pomocí chemického pokusu vytvořit barevné pozadí pro kresbu vybraného motivu tuší. Použili k tomu suroviny běžně dostupné a především zdravotně nezávadné – vodu, jar a zbytky temperových barev, které jsme měli již delší dobu v našem výtvarném ateliéru a bylo nutné je co nejdříve spotřebovat. Zapotřebí bylo mít připraven ještě plastový kelímek a brčko. Smícháním surovin vznikla směs, do které žákyně/žák ponořil brčko a foukáním vytvořil bubliny či pěnu v barvě, kterou použil při míchání směsi. V okamžiku, kdy bubliny přesáhly okraj kelímku, bylo nutné je co nejrychleji obtisknout na bílou čtvrtku. Jednotlivé odstíny bublin si pak žákyně a žáci vzájemně vyměnili, příp. namíchali další, aby bylo pozadí čtvrtky co nejbarevnější. Takto připravené strukturované pozadí jsme museli nechat pořádně zaschnout, aby se nám při kresbě květinového motivu nerozpíjela tuš. Této chvíle žákyně a žáci využili k návrhu kresleného motivu tužkou na náčrtkový papír. Když podklad řádně zaschl, nastala poslední fáze tvorby uměleckého díla, tedy samotná kresba připraveného motivu. Žákyně a žáci si vyzkoušeli další netradiční výtvarnou techniku, zopakovali si postup při kresbě tuší, a co víc, rozptýlili se, pobavili a relaxovali, čímž byly cíle této dvouhodinové výtvarky stoprocentně naplněny.
Mgr. Nikola Zavadil