Dějepisná soutěž v 7. A
Když přišly otázky ke školnímu kolu dějepisné olympiády (té se účastní osmáci a deváťáci), zjistila jsem, že jedna část je věnována učivu sedmé třídy – středověká společnost. Proto jsme si s olympiádu vyzkoušeli „nanečisto“. Nějaké otázky jsem přidala a mohli jsme začít soutěžit.První část děti musely „vydolovat“ z vlastní hlavy. Druhá část byla věnována vyhledávání informací a […]
Život ve středověku
Dějepisný projekt „Život ve středověku“ Moje třída 7. A se díky dějepisnému učivu ocitla ve středověku. Povídali jsme si, jak asi vypadal život lidí v té době, ať už žili ve městě či ve vesnici. Seznamovali jsme se, jak obdělávali půdu, jaká zvířata chovali, kterým řemeslům se věnovali. Nevynechali jsme ani obydlí – zaměřili jsme se […]
Vzpomínka na vánoce v 9.B
Vánoční prázdniny skončily a jsme opět ve škole. Naše myšlenky se zabývají blížícími se přijímacími zkouškami, ale i tak se občas vrátí k poslednímu školnímu dni loňského roku a hlavně k vánoční besídce. Naši besídku jsme si dlouho plánovali a chystali jsme si dárky pro spolužáky pod […]
Úspěšný Mody
Úspěch v okresní soutěžiKaždoročně se žáci druhého stupně účastní matematické soutěže Pythagoriáda. Ze školního kola postupují do okresního jen ti, kteří z patnácti úloh vyřeší správně alespoň deset. Tradičním postupujícím je Mohammad Albahri, žák 9. B třídy. Letos jej doplnili dva žáci 6.A Barbora Juřenová a Antonín Petreček.Okresní kolo proběhlo on-line. Žáci měli hodinu na vyřešení patnácti […]
Předvánoční čas
Předvánoční čas jsme si s žáky 2.B užívali již od 1. prosince, kdy jsme denně rozbalovali adventní kalendář a plnili zajímavé úkoly. Poslední předvánoční dny jsme si různými aktivitami přiblížili vánoční tradice, zvyky a symboly. Vyrobili jsme si také vánoční přáníčko.Poslední školní den v tomto kalendářním roce se konaly třídní vánoční besídky. Emily nám zahrála na klavír […]
Hravý dějepis v 6.A
V duchu Komenského pedagogické zásady a zároveň také hesla naší školy „Škola hrou“ jsme s žákyněmi a žáky 6.A během dějepisné výuky realizovali různorodé aktivity k dějinám starověku, jež tvoří hlavní náplň učiva dějepisu 6. ročníku.V rámci výkladu o kultuře starověkého Egypta se žákyně a žáci seznámili s poměrně složitým a dlouhotrvajícím mumifikačním procesem, přičemž každý měl na starost […]
Vánoční „doodles“
Žákyně a žáci 6. ročníku si v hodinách výtvarné výchovy vyzkoušeli poněkud netradiční výtvarnou technikou zvanou „doodlování“ (z anglického „to doodle“ neboli „čmárat“), čímž je označováno necílené kreslení, při němž vznikají různé tvary a linky – někdy více či méně konkrétní – vždy však zcela jedinečné, jdoucí ruku v ruce s rukopisem a momentálním rozpoložením autora. […]