Jaro v přírodovědě – 4.A a 4.B
Na jaro se všichni těší. Nejinak tomu bylo i u čtvrťáků v přírodovědě. Připravila jsem semínka ke klíčení, abychom mohli pozorovat, jak se rostlinky probouzí k životu. Záměrně jsem vybrala velikonoční osení. Rychle klíčí a roste a ještě jsme měli z výsevu užitek. Vyrostla nám hezká zelená výzdoba na Velikonoce. Tu si následně děti vyzdobily zápichy a hrdě […]
PŘÍBĚH OBRAZU 2023
Cílem projektu je rozvíjet všeobecný kulturní přehled dětí, vztah k českému jazyku a výtvarnému umění, podporovat rozvoj mediální a čtenářské gramotnosti, tvořivého psaní, fantazie, kreativity a seznámit děti s výtvarnými technikami. Tohle bylo na začátku. Spolupráce se ujaly paní učitelky českého jazyka (Mgr. Jana Pánková a Mgr. Barbora Komoňová) a výtvarné výchovy (Mgr. Nikola Zavadil a Mgr. […]
Harry Potter v lednické knihovně
Znáte Analfabetu Negramotnou? Tak těmito slovy začínala beseda v místní knihovně, kam jsem zavítala se 4. B.Je to dívka, kterou nebaví čtení a ani se číst nenaučila, a protože čtvrťáci takoví nejsou a číst se už naučili všichni, rádi chodí do knihovny a ve čtení se zdokonalují.Tentokrát jsme se seznamovali s velmi populárními knihami o Harrym Potterovi. […]
Blokové programování v 5. tř. pomocí hry
V rámci nové informatiky je podporována výuka tzv. informatického myšlení. Informatické myšlení se dá uplatňovat při efektivním řešením problémů. Učí žáky pečlivě formulovat, čeho chtějí dosáhnout, hledají a testují různé postupy řešení a vybírají ten nejvhodnější. K rozvoji informatického myšlení patří také programování. V 5. ročníku jsme si vyzkoušeli blokové programování, které je založeno na skládání přesných […]
Společenský den na ZŠ
Někteří kluci z mé třídy občas přišli na školní poměry „neobvykle“ oblečení – bílá košile, vázanka, sako. Co kdyby se tak hezky oblékli i ostatní? A myšlenka společenského dne byla na světě. Třída 8. A, jejíž jsem třídní, vyzvala i ostatní třídy, aby se připojily. Zvolili jsme čtvrtek 9. března, to přišli kluci i děvčata a […]
Preventivní program v 6.B
V rámci prevence sociálně patologických jevů jsme se účastnili programu od společnosti Podané ruce na téma „Třída jako Team“. Byl to pro nás velmi užitečně strávený čas, protože jsme otevřeli mnoho témat, které v naší třídě už nějakou dobu rezonují. Potvrdili jsme si, že většina problémů, které nás trápí, vychází z nedostatečné komunikace a že je […]
S ozoboty kolem světa a virtuální realita
Ve středu 15. února jsme se 7. ročníkem odstartovali sérii exkurzí do Městské knihovny v Břeclavi, kde si žáci mohli vyzkoušet různé roboty a virtuální realitu.V malém sále Městské knihovny Břeclav jsme měli nachystaný pestrý program. Pro žáky sedmého ročníku jsme vybrali cestování kolem světa s robotem ozobotem. Žáci využili zkušeností, které s těmito roboty mají ze školy a […]
Do knihovny s roboty – 6. roč
Za roboty jsme se vydali i s šestým ročníkem. Vzhledem k jeho početnosti jsme jeli ve dvou termínech. První výlet do knihovny absolvovali 6.B. Oproti sedmákům jsme měli program nachystaný ve velkém sále, v horních patrech knihovny. Byla to velká výhoda především při zkoušení virtuální reality. Tentokrát si žáci šestého ročníku mohli vyzkoušet program Vesmír, a to jaké […]