Podzim ve 4.B
Podzimní kvízová stezkaPodzim je v plném proudu a paní učitelky přichystaly pro žáky 4. ročníku „Podzimní kvízovou stezku“. Žáci ve skupinkách během cesty parkem plnili různé úkoly, užívali si krásný, prosluněný, podzimní den a na konci cesty, která končila na louce, si čtvrťáci vysloužili sladkou odměnu a malý poklad. V závěru podzimního dne jsme ještě vytvořili příbytky pro drobný hmyz. […]
Kosterní soustava z přírodnin
V osmém ročníku probíráme v přírodopise biologii člověka. Nejdříve jsme si popsali stavbu kostry v učebně a vyzkoušeli si přiřadit kosti sami na sobě.Další hodinu jsme využili krásného podzimu a vyrazili ztvárnit kostru člověka z toho co najdeme v parku u školy. Každá skupinka svůj výtvor pojala velmi originálně, a kromě tvoření museli ostatním žákům popsat kosti ze kterých se […]
Procházka za stromy se 7.B
Den stromů v České republice připadá na 20. října. My jsem ho se 7.B oslavili už ve středu 18.10. a ukončili tak v přírodopise téma o stavbě rostlinného těla.Vydali jsme se na procházku za stromy v blízkosti školy a v parku. U každého druhu stromu jsme se zastavili a vyplnili úkoly v pracovním listu.První stanoviště bylo u školy a stromu […]
Prvouka malinko jinak
Je podzim. Tímto názvem je označena kapitolka v PRV pro 2. ročník. Máme sice krásné pracovní sešity se spoustou cvičení, ale počasí je stále krásné a sedět v lavicích, když to není nezbytně nutné, nám přišlo zbytečné.Proto jsme se rozhodly, že žáky 2.A i 2.B vezmeme na procházku a tu podzimní přírodu si prohlédneme. Šli jsme parkem, […]
Učíme se venku 1.B
Měsíc září má třída 1.B úspěšně za sebou. Děti se učí v podnětném prostředí ve své třídě i mimo ni. S učením se venku, mimo budovu školy, mají již prvňáčci také svou zkušenost. K výuce českého jazyka a prvouky totiž navštívili místní zámecký park, kde pozorovali rozmanitou přírodu, jenž je obklopuje. Během procházky viděli dravé ptáky, mláďata […]
Výuka botaniky s tablety
Sedmáci v Přírodopise určovali rostliny pomocí tabletůV rámci výuky botaniky jsme využili tablety a aplikaci Plant net, pomocí které jsme určovali rostliny, které máme na naší školní zahradě.Žáci měli vyhledat 10 rostlin a napsat jejich český i latinský název.Ing. Bc. Yveta Dobrovolnáučitelka Přírodopisu
CO2 liga – celoroční projekt, který má smysl
Jak jsem už psala na začátku roku, na naší škole vznikl tým, který se účastnil celorepublikového školního programu na téma změny klimatu, který pořádá Vzdělávací a informační středisko Centrum Veronika ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí a státním fondem životního prostředí.CO2 liga je skvělou příležitostí k tomu, aby žáci poznali příčiny změny klimatu, zjistili, co může mít […]
Jaro v přírodovědě – 4.A a 4.B
Na jaro se všichni těší. Nejinak tomu bylo i u čtvrťáků v přírodovědě. Připravila jsem semínka ke klíčení, abychom mohli pozorovat, jak se rostlinky probouzí k životu. Záměrně jsem vybrala velikonoční osení. Rychle klíčí a roste a ještě jsme měli z výsevu užitek. Vyrostla nám hezká zelená výzdoba na Velikonoce. Tu si následně děti vyzdobily zápichy a […]
Akce 6.B
Třída 6.B oslavila Den stromů a pozorovala zatmění SlunceRádi si všímáme mimořádných akcí a propojujeme výuku mezi různé předměty. Využili jsme tak Mezinárodní den stromů, který v České republice připadá na 20. října.V tento den jsme výuku věnovali projektovému vyučování. Vybrala jsem téma Strom jako domov pro různé živočichy. Toto téma se nám hodí nejen k předmětu Přírodopis […]