8.B slavila Den stromů
Třída 8.B oslavila Den stromů velmi poučným a praktickým způsobem. Nejprve jsme si ve třídě povídali o uhlíkové stopě – co to je, proč je důležitá a jak souvisí s tématem stromů. Diskutovali jsme o tom, jak stromy pomáhají snižovat uhlíkovou stopu tím, že vážou uhlík.Poté jsme se vydali do terénu, kde jsme měřili výšku […]
LVHF 2024 potřetí – outdoorová hra
Letošní Lednicko-valtický hudební festival se nesl ve znamení svobodného zednářství. Během festivalu jsme mohli slyšet skladby od autorů, kteří byli členy zednářské lóže. Pro nejstarší žáky základní školy byl připraven doprovodný program právě na toto téma. Tým LVHF se spojil s majiteli únikových her z firmy BRAIN GAMES a společně nachystali venkovní únikovou hru […]
Žáci 5.A a 5.B na šifrovací hře
Na začátku září se žáci 5.A a 5.B zúčastnili napínavé šifrovací hry, která je provedla krásným prostředím naší vesnice. S mapou v ruce plnili záludné úkoly a museli zapojit nejen své logické myšlení, ale i týmovou spolupráci. Trasa vedla od informačního až na kolonádu a zpět.Během cesty museli žáci řešit šifry a překonávat různé výzvy, […]
Společný adaptační den 7.A a 7.B
Náš společný adaptační den začal nádherným slunečným ránem, kdy se obě třídy vydaly na společnou šipkovanou, která je zavedla až k Janohradu. Žáci 7.B si pro druhou třídu připravili úkoly a mapu, která jim měla napovědět, kudy se mají vydat. Šipky vedly napříč parkem a žáci 7.A museli nejdříve najít 10 dopisů a potom splnit […]
Kam plují lodě?
V poslední výtvarné výchově tohoto školního roku jsme se 7.B využili pěkného počasí a rozhodli se jít tvořit do venkovní třídy. A protože prázdniny už klepou na dveře, zvolili jsme příhodné letní téma: Namaluj plachetnici – Na moři? Jezeře? Kam asi pluje?Malovali jsme temperami a různými technikami (malba špachtlí, prsty, tupování houbičkou) jsme se snažili zachytit […]
Co nám roste na školním pozemku za rostliny
Projekt 5.B – Pč – Co nám roste na školním pozemku za rostliny – EKOSYSTÉM LOUKA . V rámci pracovních činností jsme si natrhaly na školním pozemku rostliny, které patří ve většině případů mezi dvouděložné rostliny, ale našli jsme tam i rostliny jednoděložné, patřící do ekosystému louka. Krásný mezipředmětový vztah mezi pracovními činnostmi a přírodovědou. S pomocí […]
Projekt „Co pěstujeme po botanické stránce“
Projekt „Co pěstujeme po botanické stránce na pozemku školy v rámci pracovních činností“Někteří žáci naší školy si obdělávají svá políčka na školním pozemku a těší se, že časem ochutnají, co si sami vypěstovali. My jsme Projektem s názvem „Co pěstujeme“ posunuly tuto snahu v rámci třídy 5.B ještě do jiné zajímavé roviny. Žáci si metodou formy získávání a […]
Projekt „Co pěstujeme“ a první výsadba
Obdělávání políček na nově vybudovaných políčcích na pozemku školy Děti 5.B se už dlouho těšily na první sluneční paprsky. Tak jsme už 15. 4. vyrazili na políčka, protože bylo už krásné počasí. Děti se rozdělily do 4 skupinek a každá skupinka si zodpovídala za své políčko. Zároveň si každá ze skupin vybrala jednu základné rostlinu na […]
Běžky v Lednickém parku
V tělesné výchově se snažím, aby byly hodiny pestré a zajímavé, nejen, že se připravujeme na nějaké turnaje či závody.Protože nám letos nasněžilo, tak jsem po několika letech oprášila běžky a vydala se s děvčaty do nádherně zasněženého parku.Stihla jsem to s žákyněmi šesté, sedmé a osmé třídy. Je to nejen perfektní průprava na sjezdové lyže, ale je […]