Projektový den v 1. B – Podzim
Říjen se pomalu blíží ke konci, a tak jsme si ve třídě 1. B uspořádali projektovou výuku na téma Podzim. Podzimnímu námětu jsme se sice věnovali napříč celým měsícem, ale jak jinak bychom jej měli završit než netradičními venkovními aktivitami. Realizovali jsme proto v zámeckém parku běžné rozvrhové hodiny, které však byly obohaceny množstvím nových podnětů nejen pro smysly dětí, ale i pro jejich myšlení. V českém jazyce děti vyvozovaly prvopočáteční hlásky slov, zopakovaly si pomocí obrázků všechna probraná písmena, určovaly počet slabik ve slovech, a nakonec tvořily z kartiček slabiky, které zapisovaly do písku. V pracovních činnostech se pak děti, v rámci skupinové práce, ponořily do sběru přírodnin a vytváření nádherných podzimních mandal. Vyučování venku bylo pro děti přirozené a přispělo tak jejich celkovému well-beingu. To se ostatně ukázalo i na samotném hodnocení žáků, kteří si pomalu zvykají na prvky formativního hodnocení, a které mělo v rámci sebehodnocení i zpětné vazby samé pozitivní reakce.
Anna Rejnová