Aprílový den ve 3. A
31. dubna jsem si vzala pět dětí ze své třídy na tajnou poradu. Připomněla jsem jim, že zítra je 1. apríl, a že by bylo fajn pro ostatní spolužáky (a vlastně i pro ně samé) něco zábavného připravit. Zvědavost byla veliká, a když jsem jim představila svůj plán, nadšení bylo naprosto neskrývané. V pátek po zazvonění jsem přišla do třídy jako předposlední. Poslední totiž přišel nový pan učitel. A to byl ten můj nápad. Na pět hodin jsem si se svými třemi žáky a dvěma žačkami vyměnila role. Moje původní představa byla, že výměna bude trvat přibližně deset minut. Jaké bylo mé překvapení, když děti s jistou mluvily o výměně na celou hodinu. A opravdu tomu tak bylo. Měly naprosto úžasně připravené hodiny – nachystané pracovní listy (tuším, že musím poděkovat i rodičům J), hry, povídání. Nedalo si nevšimnout, že v nich vidím i sebe sama – bylo to pro mě celkem výživné. Já jsem jim jejich hodiny taky trošku „zpestřila“ – zapomněla jsem si totiž pouzdro a sešit, sem tam jsem vykřikla, ptala se, kdy bude přestávka, napovídala a v matematice používala mobil! Děti opravdu pracovaly podle pokynů nových pánů učitelů a učitelek. Mně se tento den velice líbil a všem dětem také. A to až tak, že mě přemlouvaly, aby takových dnů bylo více – nejméně jeden den v týdnu.
Jana Prátová – 3. A