Nesehnutí
Programy realizované k prevenci sociálně patologických jevů
Identita – Nesehnutí
V úterý 19.10. jsme se zabývali pod vedením slečen z Nesehnutí (z nezávislého sociálně ekologického hnutí z Brna) problematikou vlastní identity. Pomohlo nám k tomu několik aktivit, které byly zaměřeny na pochopení pojmu identita osobnosti. Nejdříve jsme si vybírali předmět, který nás charakterizuje, a spolužáci pak měli uhádnout, kdo si kterou věc vybral. Poté jsme se rozdělili do skupinek a pracovali jsme s textem. Odpovídali jsme na otázky o dívce, kterou článek popisoval.
Nyní jsme na tabuli napsali IDENTITA a všichni tam připisovali slova, která už o identitě známe. Následovala hvězda identity. Každý měl napsat o své identitě nejdříve v bodech a potom se rozepsat ve větách.
Program se nám vydařil a opět jsme se dozvěděli něco nového.
E.Drobiličová, S. Kelčová 9.B
Problematika šikany – Nesehnutí
V úterý 26.10. v naší třídě 9.B. proběhlo, již třetí a také poslední setkání se slečnami z Nesehnutí. Z názvu může vyplývat, co jsme řešili. Ano, problematiku šikany. Já osobně si myslím, že v naší třídě se šikana nevyskytuje, ale je určitě dobré se o ní a celkově tomto tématu něco dozvědět.
Po úvodním naladění jsme začali mluvit o tom, jestli nám je příjemné hovořit o šikaně, co je definice šikany a co všechno šikana může zahrnovat (např. sebevědomí a emoce).
Asi po půl hodině nás rozpočítaly do tří skupinek po pěti žácích s tím, že máme nějak znázornit šikanu, ať už na papíře jako plakát nebo sehrát scénku, jak může taková šikana vypadat. Řekla bych, že tam bylo hodně originálních výtvorů a nápadů, které se zrealizovaly. Dvě ze tří skupinek tedy vytvořily plakáty a ta třetí nám šikanu moc pěkně znázornila v krátké scénce. Pak se začal promítat film o dívce Johaně. Když Johana začala chodit do školy, spolužáci ji šikanovali za její nos. Film celkově poukazoval na její dřívější život, jak měnila školy, jak se vypořádávala s šikanou a kde znovu nabyla sebevědomí. Než film skončil, měli jsme napsat, jak si myslíme, že její příběh dopadne. Musím uznat, že tam bylo dost rozdílných názorů.
Opět jsme seděli ve velkém kruhu, debatovali na zadané téma a mohli jsme se ptát na to, co nás k šikaně ještě zajímalo.
Nesehnutí jsme si moc užili a nečekali bychom, že se toto téma dá zpracovat do tak zajímavého interaktivního provedení, aby nás to bavilo, ale i poučilo. Myslím, že budu mluvit za celou třídu, když řeknu, že jsem ráda, že k nám slečny z Nesehnutí přijely.
Leona Výtisková a Karolína Trávníčková 9.B, tř. uč. Jana Straškrábová